söndag 20 april 2008

Skrämselpropagandans triumf över förnuftet

Här finns inlägget numera!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har man inte respekt nog för en folkomröstning att man respekterar valresultatet och rättar sig därefter bör man nog inte hålla på med politik. På tala om förnuft... Hur förnuftigt är det att betala minst 69 miljoner om året för något som oberoende utredningar visar att man inte kommer få? Jag talar naturligtvis om den utredning SKL och Björn Sundström har gjort som visar att det inte finns några demokratiska fördelar att dela kommunen. Nej! Jag är glad att det inte belv någon delning! Att skylla JA-sidans nederlag på att de andra partierna har haft en framgångsrik kampanj kan man alltid göra. Så länge det gör att det naiva hopp om att man i framtiden i en ännu mer globaliserad värd ska kunna dela kommunen och dra fördel av det fortlever må det kanske vara värt det. Personligen tror jag att om det nu skulle finnas ett så stort engagemang för östra Huddinge skulle det märkas mer i kommunpolitiken idag. Men tyvärr är det ju så att klagomål och idéer som aldrig framförs är väldigt svåra att fatta beslut om.

Den framtidstro JA-sidan har haft tror jag kanaliseras bäst in i politiken för att påverka istället för att klaga på demokratins spelregler och att Nej-sidan har varit duktiga.

Karl-Erik Edris sa...

Jag har inte klagat på demokratins spelregler. Dessutom ryms det inom dessa spelregler att ha kvar sin egen uppfattning även om den inte segrade i en omröstning.