söndag 11 maj 2008

Hillary Clintons destruktiva svanesång

Här finns inlägget numera!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hillarys politik är en fortsättning av Bills! Om någon tror att folket vill ha tillbaka den politiken? Är det sorgligt. Skojare finns också i makens säng.

Anonym sa...

Ja, varför skulle inte folket vilja ha tillbaka politiken under Clinton-eran? Inrikespolitiskt var ju den en framgångsrik period, medan George W. Bush på den tiden ägnade sig åt att hetsa mot "social fraud" i sin guvenörsvalskampanj (ett tema som vi sedermera importerat även till Sverige). Sen gick det som det gick - och i idag är världen en bra mycket osäkrare plats än för 10 år sedan. Svergie deltar t.om. i USA:s krig i Afganistan. Hade alliansen styrt när USA gick in i Irak hade vi haft trupp där också!

Anonym sa...

Dina sympatier för Obama lyser igenom i dina omåttliga spekulationer, Kalle. Annars skulle man ju kunna tänka sig att Hillary Clinton anser sig vara den bättre kandidaden, den som är mest lämpad att ta upp kampen mot John McCain. För så är det! Det är klart att demokraterna måste utse Obama till kandidat - någonting annat vore otänkbart med tanke på resultaten i primärvalen. Och därmed har man utsett en förlorare. Obama är en Michael Dukakis-typ och han kommer att förlora lika stort mot McCain som denne gjorde mot Bush d.ä. Inte en chans! Och världen får leva med (minst) ytterligare fyra år av Bush-politik.

Karl-Erik Edris sa...

Hej Anonym,
Först vill jag säga att jag heter Kalle lika lite som du heter Anonym. För det andra så har jag aldrig försökt dölja mina sympatier för Obama och du är ju för den delen inte direkt blyg vad beträffar dina egna Clintonsympatier. För det tredje kan du ju påstå att jag ägnar mig åt "omåttliga spekulationer", men är du inte själv väl så spekulativ när du tvärsäkert utnämner John McCain till given segrare. Jag utesluter inte att detta kan bli resultatet om Hillary Clinton fortsätter att jobba för McCain, men än är ju inte detta valresultat ett faktum.