torsdag 15 maj 2008

John Edwards kloka val

Här finns inlägget numera!

2 kommentarer:

Rolf sa...

Jag hoppade också av min utbildning men den var i socologi inte statskunskap. Nåväl när det gäller politiken i USA; Jag tror inte amerikanarna ännu är mogna för varken en färgad eller en kvinna som president. Fördomarna sitter djupt i landet. Troligen blir det därför republikanernas McCain som tar hem spelet. Visserligen är han enligt många för gammal och många önskar en demokrat. Men som sagt fördomarna är djupa i USA och mitt tips blir därför McCain.

Karl-Erik Edris sa...

Trevligt att höra att vi tydligen är kollegor när det gäller att gå en egen väg på tankens område. När det gäller amerikanernas fördomar så kan det mycket väl vara som du säger. Jag väntar mig under alla förhållande en strid på kniven. Och det är väl inget större fel på McCain om man mäter med konventionellt presidentmått. Men i mitt naiva hjärta tillåter jag mig att hysa förhoppningar om att bli positivt överraskad.